Booking af rejse samt betingelser
Her finder du vigtig information inden du booker din rejser gennem Munonne og vores rejsearrangører.
Hvordan booker jeg en rejse?
For at tilmelde dig en rejse skal du bruge den tilmeldingsformular der er på siden med selve rejsen.
Husk at oplyse dit navn som det fremgår af dit pas.
Når arrangøren har modtaget din tilmelding vil du i løbet af 48 timer modtage en bekræftelse, på den mail du har angivet.
Antal pladser
På rejserne finder du følge statusser, således du kan se om der er plads.
Åben for booking (Der er stadig ledige pladser og rejsen er åben for booking)
Få pladser tilbage (Begrænset antal pladser tilbage. Rejsen er stadig åben for booking. Du skal snart slå ti,l hvis du ønsker en plads på denne rejse)
Lukket for booking (Turen er enten udsolgt eller aflyst og du kan ikke længere få en plads. Nogle rejser, vil du dog have mulighed for at blive skrevet på venteliste eller få info om næste tur)
Vi betræber os på i samarbejde med arrangørerne at opdatere antallet af ledige pladser. Det kan dog i sjældende tilfælde ske, at flere booker indenfor kort tidsramme, der gør at rejsen kan være udsolgt. Derfor bedes du vente til du har modtaget bekræftelse direkte fra arrangøreren om at du HAR fået en plads.
For at tilmelde dig en rejse skal du bruge den tilmeldingsformular der er på siden med selve rejsen.
Husk at oplyse dit navn som det fremgår af dit pas.
Når arrangøren har modtaget din tilmelding vil du i løbet af 48 timer modtage en bekræftelse, på den mail du har angivet.
Antal pladser
På rejserne finder du følge statusser, således du kan se om der er plads.
Åben for booking (Der er stadig ledige pladser og rejsen er åben for booking)
Få pladser tilbage (Begrænset antal pladser tilbage. Rejsen er stadig åben for booking. Du skal snart slå ti,l hvis du ønsker en plads på denne rejse)
Lukket for booking (Turen er enten udsolgt eller aflyst og du kan ikke længere få en plads. Nogle rejser, vil du dog have mulighed for at blive skrevet på venteliste eller få info om næste tur)
Vi betræber os på i samarbejde med arrangørerne at opdatere antallet af ledige pladser. Det kan dog i sjældende tilfælde ske, at flere booker indenfor kort tidsramme, der gør at rejsen kan være udsolgt. Derfor bedes du vente til du har modtaget bekræftelse direkte fra arrangøreren om at du HAR fået en plads.
Jeg har spørgsmål til en rejse, hvad gør jeg?
Alle rejserne er tilknyttet en arrangørprofil. Her kan du finde tlf. på arrangøren af den rejse du har spørgsmål til. De fleste arrangører har deres telefon nr. stående, men du kan også skrive til arrangøren ved at bruge kontaktformularen, som du finder samme sted. Den sender en besked direkte til arrangøren. Bemærk at Munonne kan ikke besvare spørgsmål om rejserne. Har du problemer med at finde kontaktoplysninger eller har du ikke hørt noget fra rejsearrangøren du har henvendt dig til, er du velkommen til at tage fat i Munonne. Klik her hvis du har brug for at kontakte Munonne! |
”Har du nogen særlige ønsker der måske kan indfries"
På tilmeldingsformularerne finder du dette felt. Her har du mulighed for at angive specielle ønsker som arrangøren måske kan hjælpe med at indfri.
Hvis arrangøren ikke har angivet valgmulighed for valg af kost og du har særlige ønsker m.h.t. forplejning, så angiv dem her. Fx om du er vegetar, veganer eller om du har allergi over for gluten eller lactose? Langt de fleste retreats og rejser er dog vegetariske.
Du kan også her angive hvis du ønsker at bo sammen med en deltager, som du kender?
På tilmeldingsformularerne finder du dette felt. Her har du mulighed for at angive specielle ønsker som arrangøren måske kan hjælpe med at indfri.
Hvis arrangøren ikke har angivet valgmulighed for valg af kost og du har særlige ønsker m.h.t. forplejning, så angiv dem her. Fx om du er vegetar, veganer eller om du har allergi over for gluten eller lactose? Langt de fleste retreats og rejser er dog vegetariske.
Du kan også her angive hvis du ønsker at bo sammen med en deltager, som du kender?
Flybillet:
Det er ikke alle rejserne på Munonne der er inkl. flybillet. Vær opmærksom på at forhøre dig hvorfra og hvortil du skal flyve og hvornår, hvis det ikke fremgår af rejsen. Et godt råd er at du venter med at booke din flybillet til du har bekræftelse fra arrangøren om, at der er plads på turen.
3 gode råd når du køber flybilletter på nettet:
Når du køber en flybillet hos en virksomhed, der er etableret i Danmark, skal du samtidig tilbydes en forsikring, der dækker dit tab, hvis flyselskabet går konkurs. Dette koster ca. 20 kr. En god ide at tilkøbe i disse tider!
Klik her for at tjekke priser eller booke flybillet!
Det er ikke alle rejserne på Munonne der er inkl. flybillet. Vær opmærksom på at forhøre dig hvorfra og hvortil du skal flyve og hvornår, hvis det ikke fremgår af rejsen. Et godt råd er at du venter med at booke din flybillet til du har bekræftelse fra arrangøren om, at der er plads på turen.
3 gode råd når du køber flybilletter på nettet:
- Du har ikke fortrydelsesret, når du køber flybilletter på internettet. Derfor er det vigtigt, at du dobbelttjekker dato for ud- og hjemrejse og andre informationer såsom navn og destination.
- Der skal være overensstemmelse mellem det navn, der står i dit pas og det navn, der står på din flybillet. Er der ikke det, kan du risikere, at flyselskabet afviser dig.
- Læs aftalevilkårene godt igennem, så du kan se, om du senere kan afbestille eller ændre aftalen, og hvad det evt. koster. Husk altid at printe aftalevilkårene ud, så du har dem, hvis der senere bliver problemer.
Når du køber en flybillet hos en virksomhed, der er etableret i Danmark, skal du samtidig tilbydes en forsikring, der dækker dit tab, hvis flyselskabet går konkurs. Dette koster ca. 20 kr. En god ide at tilkøbe i disse tider!
Klik her for at tjekke priser eller booke flybillet!
Rygning og Alkohol:
På flere af turene er det hverken tilladt at ryge eller indtage alkohol. Dette gælder eksempelvis på ture, hvor man er på Ayurveda-ophold. Flere af de holistiske hoteller har slet ikke alkohol og tillader ikke rygning på området. Hvis der er forbud mod det ene eller det andet vil det fremgår af rejsernes faktaboks.
På flere af turene er det hverken tilladt at ryge eller indtage alkohol. Dette gælder eksempelvis på ture, hvor man er på Ayurveda-ophold. Flere af de holistiske hoteller har slet ikke alkohol og tillader ikke rygning på området. Hvis der er forbud mod det ene eller det andet vil det fremgår af rejsernes faktaboks.
Betaling:
På de fleste af rejserne på Munonne skal man betale af to omgange. Først et depositum og senere et restbeløb. Se under den rejse du har tilmeldt dig! Der skal altid betales direkte til arrangører mm. andet er angivet på rejserne.
Inden du betaler eller booker flybillet, skal du sikre dig, at du har fået en bekræftelse fra arrangøren om at du er tilmeldt. Det sker nu og da at vi desværre ikke har nået at få angivet her på siden om der er udsolgt.
På de fleste af rejserne på Munonne skal man betale af to omgange. Først et depositum og senere et restbeløb. Se under den rejse du har tilmeldt dig! Der skal altid betales direkte til arrangører mm. andet er angivet på rejserne.
Inden du betaler eller booker flybillet, skal du sikre dig, at du har fået en bekræftelse fra arrangøren om at du er tilmeldt. Det sker nu og da at vi desværre ikke har nået at få angivet her på siden om der er udsolgt.
Fortrydelsesret:
Når du handler på internettet har du normalt fortrydelsesret og krav på at modtage en række oplysninger om sælgeren og den vare eller ydelse, du køber eller bestiller.
Hvis du køber din rejse, flybilletter, teaterbilletter, billetter til sportsbegivenheder, bestiller hytteleje eller anden indkvartering via nettet, er du dog ikke dækket af de forbrugerbeskyttende paragraffer, fx om fortrydelsesret, der normalt gælder for e-handel.
Reglerne gælder nemlig ikke for aftaler om indkvartering, transport, forplejning, rekreative fritidsaktiviteter, og kulturarrangementer som fx underholdning og idrætsbegivenheder, når det er aftalt, på hvilken dag eller i hvilken periode det skal finde sted.
Når du handler på nettet, har du i langt de fleste tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Men hvis du køber din rejse, flybilletter, bestiller hytteleje eller anden indkvartering via nettet gælder fortrydelsesretten ikke.
Så læs rejsernes betingelser godt igennem inden du bestiller, da vores arrangører har vidt forskellige betingelser.
Når du handler på internettet har du normalt fortrydelsesret og krav på at modtage en række oplysninger om sælgeren og den vare eller ydelse, du køber eller bestiller.
Hvis du køber din rejse, flybilletter, teaterbilletter, billetter til sportsbegivenheder, bestiller hytteleje eller anden indkvartering via nettet, er du dog ikke dækket af de forbrugerbeskyttende paragraffer, fx om fortrydelsesret, der normalt gælder for e-handel.
Reglerne gælder nemlig ikke for aftaler om indkvartering, transport, forplejning, rekreative fritidsaktiviteter, og kulturarrangementer som fx underholdning og idrætsbegivenheder, når det er aftalt, på hvilken dag eller i hvilken periode det skal finde sted.
Når du handler på nettet, har du i langt de fleste tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Men hvis du køber din rejse, flybilletter, bestiller hytteleje eller anden indkvartering via nettet gælder fortrydelsesretten ikke.
Så læs rejsernes betingelser godt igennem inden du bestiller, da vores arrangører har vidt forskellige betingelser.
Rejse- og Afbestillingsbetingelser:
Vær opmærksom på at betingelserne for afbestilling, for hver af vores rejser, har forskellige betingelser alt efter hvilken arrangør du booker hos. Skal du afbestille din rejse skal du kontakte din rejsearrangør direkte.
Er det så uheldigt at du ikke ikke kan få refunderet dine penge, og er brændt inde med din billet, så kontakt Munonne. Så skal vi forsøge at hjælpe dig af med billetten via vores Facebook Fanside. Vi kan ikke love noget, men skal gøre hvad vi kan.
Se evt. også vores afsnit om Rejse- og afbetillingsforsikring!
Vær opmærksom på at betingelserne for afbestilling, for hver af vores rejser, har forskellige betingelser alt efter hvilken arrangør du booker hos. Skal du afbestille din rejse skal du kontakte din rejsearrangør direkte.
Er det så uheldigt at du ikke ikke kan få refunderet dine penge, og er brændt inde med din billet, så kontakt Munonne. Så skal vi forsøge at hjælpe dig af med billetten via vores Facebook Fanside. Vi kan ikke love noget, men skal gøre hvad vi kan.
Se evt. også vores afsnit om Rejse- og afbetillingsforsikring!
Overdragelse af rejsen til en anden:
Du har normalt ret til at overdrage rejsen til en anden. Du må give arrangøren besked i rimelig tid og forvente at skulle betale for at få ændret billetter og lign.
Hvis der stilles særlige krav til de rejsende, fx om alder eller fysik, skal den, du overdrager rejsen til, kunne opfylde kravene.
I nogle tilfælde er det ikke muligt at ændre billetter og lignende, og så kan rejsen ikke overdrages til andre.
Du har normalt ret til at overdrage rejsen til en anden. Du må give arrangøren besked i rimelig tid og forvente at skulle betale for at få ændret billetter og lign.
Hvis der stilles særlige krav til de rejsende, fx om alder eller fysik, skal den, du overdrager rejsen til, kunne opfylde kravene.
I nogle tilfælde er det ikke muligt at ændre billetter og lignende, og så kan rejsen ikke overdrages til andre.
Rejse- og afbetillingsforsikring:
At rejse er at leve, men at rejse uden forsikring er en rigtig dårlig idé. Har du glemt eller fravalgt rejseforsikringen, står du selv med det økonomiske ansvar, hvis det går galt i udlandet. Og selv mindre alvorlige skader såsom et brækket ben eller en mindre alvorlig sygdom kan let løbe op i titusindvis af kroner. Det er ikke ualmindeligt, at en sygeseng på et hospital koster over 5000 kroner om dagen. Komplicerede skader eller sygdomme såsom en brækket ryg, hjerneblødning eller lign. på et fjernt rejsemål, kan inklusiv hjemtransport med ambulancefly koste dig en million kroner, hvis ikke du har rejseforsikringen i orden.
Bemærk, mange rejsende tror fejlagtigt at deres private forsikring altid dækker på rejsen til udlandet. Pas på, betingelserne kan variere meget og det gælder om at læse det med småt meget grundigt igennem inden afrejse.
Du skal være opmærksom på, at den offentlige sygesikring kun gælder ved rene ferierejser af maksimalt 30 dages varighed. Dækningen er begrænset til EU-landene og enkelte andre lande. Du skal især være opmærksom på, hvordan din forsikring dækker dig i forhold til: Rejsemålet, rejsens længde, rejsens art, rejseaktiviteter og konstaterede sygdomme. Det er vigtigt, at du altid sørger for at være forsikret, så du kan få dækket udgifter i forbindelse med sygdom, tilskadekomst, dødsfald og evt. hjemtransport til Danmark.
Vi anbefaler at du først og fremmest tjekker hvilke forsikringer husstanden har, i forbindelse med indboforsikring hos dit forsikrings selskab. Dernæst anbefales det, at undersøge om dit Credit card evt. dækker. Der er mange der allerede er dækket af disse mulige forsikringsveje.
At rejse er at leve, men at rejse uden forsikring er en rigtig dårlig idé. Har du glemt eller fravalgt rejseforsikringen, står du selv med det økonomiske ansvar, hvis det går galt i udlandet. Og selv mindre alvorlige skader såsom et brækket ben eller en mindre alvorlig sygdom kan let løbe op i titusindvis af kroner. Det er ikke ualmindeligt, at en sygeseng på et hospital koster over 5000 kroner om dagen. Komplicerede skader eller sygdomme såsom en brækket ryg, hjerneblødning eller lign. på et fjernt rejsemål, kan inklusiv hjemtransport med ambulancefly koste dig en million kroner, hvis ikke du har rejseforsikringen i orden.
Bemærk, mange rejsende tror fejlagtigt at deres private forsikring altid dækker på rejsen til udlandet. Pas på, betingelserne kan variere meget og det gælder om at læse det med småt meget grundigt igennem inden afrejse.
Du skal være opmærksom på, at den offentlige sygesikring kun gælder ved rene ferierejser af maksimalt 30 dages varighed. Dækningen er begrænset til EU-landene og enkelte andre lande. Du skal især være opmærksom på, hvordan din forsikring dækker dig i forhold til: Rejsemålet, rejsens længde, rejsens art, rejseaktiviteter og konstaterede sygdomme. Det er vigtigt, at du altid sørger for at være forsikret, så du kan få dækket udgifter i forbindelse med sygdom, tilskadekomst, dødsfald og evt. hjemtransport til Danmark.
Vi anbefaler at du først og fremmest tjekker hvilke forsikringer husstanden har, i forbindelse med indboforsikring hos dit forsikrings selskab. Dernæst anbefales det, at undersøge om dit Credit card evt. dækker. Der er mange der allerede er dækket af disse mulige forsikringsveje.
Læs evt. mere hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen om rejseforsikringer.
Skulle du have behov for rejseforsikring eller afbestillingsforsikring kan de købes hos Europæiske Rejseforsikring!
Klik her for at se mere om Europæiskes forsikringer!
Skulle du have behov for rejseforsikring eller afbestillingsforsikring kan de købes hos Europæiske Rejseforsikring!
Klik her for at se mere om Europæiskes forsikringer!
Vaccination:
At gennemskue hvilke vaccinationer man skal vælge kan være svært. Vi anbefaler at du henvende sig til Rejseklinikken. Her vil man blive imødekommet af kompetente læger, som vil råde og vejlede ud fra hvor rejsen går hen. Kontakt rejseklinikken på: kontakt@rejseklinikken.dk
At gennemskue hvilke vaccinationer man skal vælge kan være svært. Vi anbefaler at du henvende sig til Rejseklinikken. Her vil man blive imødekommet af kompetente læger, som vil råde og vejlede ud fra hvor rejsen går hen. Kontakt rejseklinikken på: kontakt@rejseklinikken.dk
Pas og visum:
Det er vigtigt at du i god tid før din rejse undersøger om dit pas er gyldigt og om det indeholder blanke sider til eventuelle grænsekontrolstempler.
Du skal være opmærksom på, at nogle lande kræver, at dit pas er gyldigt 6 måneder ud over rejsens varighed. Vær også opmærksom på, at dit pas skal medbringes ved rejser til Schengen-landene, selv om grænsekontrollen mellem disse lande er ophævet.
Når du rejser til de nordiske lande (Norge, Sverige, Finland og Island), der alle deltager i Schengen-samarbejdet, er det dog ikke nødvendigt at kunne legitimere sig med et pas. Men husk at medbringe anden form for billedlegitimation, f.eks. kørekort. Flyver du til en af disse lande SKAL passet ALTID medbringes!
Hvis du planlægger en rejse uden for EU eller de nordiske lande, er det en god idé på forhånd at undersøge, om dit rejsemål kræver visum af danske statsborgere. Det kan også anbefales at undersøge, om rejselandet stiller særlige krav til danske pas.
Læs mere Udenrigsministeriets hjemmeside og søg i venstre side, hvilke regler der gælder for netop dit rejsemål.
Det er vigtigt at du i god tid før din rejse undersøger om dit pas er gyldigt og om det indeholder blanke sider til eventuelle grænsekontrolstempler.
Du skal være opmærksom på, at nogle lande kræver, at dit pas er gyldigt 6 måneder ud over rejsens varighed. Vær også opmærksom på, at dit pas skal medbringes ved rejser til Schengen-landene, selv om grænsekontrollen mellem disse lande er ophævet.
Når du rejser til de nordiske lande (Norge, Sverige, Finland og Island), der alle deltager i Schengen-samarbejdet, er det dog ikke nødvendigt at kunne legitimere sig med et pas. Men husk at medbringe anden form for billedlegitimation, f.eks. kørekort. Flyver du til en af disse lande SKAL passet ALTID medbringes!
Hvis du planlægger en rejse uden for EU eller de nordiske lande, er det en god idé på forhånd at undersøge, om dit rejsemål kræver visum af danske statsborgere. Det kan også anbefales at undersøge, om rejselandet stiller særlige krav til danske pas.
Læs mere Udenrigsministeriets hjemmeside og søg i venstre side, hvilke regler der gælder for netop dit rejsemål.
Reklamation/klager:
Munonne frasiger sig ethvert ansvar i forbindelse med rejserne. Har du en reklamation bedes denne rettes direkte til den rejsearrangør, du har været af sted med. Munonne formidler kun rejser og kan på ikke holdes ansvarlig for fejl eller mangler i fbm. rejsen.
Har du nogen klager til en arrangør som er her på Munonne, vil vi dog gerne høre dem, således at vi kan vurdere om det er en arrangør vi fremover vil have med på vores site. Kontakt os her hvis du har en klage eller reklamation.
Når du bliver opmærksom på en mangel, skal du klage med det samme til arrangøren af rejsen eller dennes repræsentant på stedet. Arrangøren har nemlig ret til at prøve at rette op på eventuelle mangler, så ulempen bliver så lille som muligt for dig.
Der kan nemt rettes op på en række mangler. Fx rengøring, skift af hotelværelse eller evt. indkvartering på et andet hotel.
Nogle giver kompensation for andre mangler. Fx den aflyste udflugt, der erstattes af anden underholdning.
Hvis du ikke klager så hurtigt som muligt og inden for rimelig tid, kan du miste din ret til kompensation for manglerne.
Hvis du ønsker nedslag i prisen eller anden økonomisk godtgørelse på grund af manglerne, må du klage skriftligt til arrangøren efter hjemkomsten. Men husk, at det er en forudsætning, at du har klaget under rejsen.
Munonne frasiger sig ethvert ansvar i forbindelse med rejserne. Har du en reklamation bedes denne rettes direkte til den rejsearrangør, du har været af sted med. Munonne formidler kun rejser og kan på ikke holdes ansvarlig for fejl eller mangler i fbm. rejsen.
Har du nogen klager til en arrangør som er her på Munonne, vil vi dog gerne høre dem, således at vi kan vurdere om det er en arrangør vi fremover vil have med på vores site. Kontakt os her hvis du har en klage eller reklamation.
Når du bliver opmærksom på en mangel, skal du klage med det samme til arrangøren af rejsen eller dennes repræsentant på stedet. Arrangøren har nemlig ret til at prøve at rette op på eventuelle mangler, så ulempen bliver så lille som muligt for dig.
Der kan nemt rettes op på en række mangler. Fx rengøring, skift af hotelværelse eller evt. indkvartering på et andet hotel.
Nogle giver kompensation for andre mangler. Fx den aflyste udflugt, der erstattes af anden underholdning.
Hvis du ikke klager så hurtigt som muligt og inden for rimelig tid, kan du miste din ret til kompensation for manglerne.
Hvis du ønsker nedslag i prisen eller anden økonomisk godtgørelse på grund af manglerne, må du klage skriftligt til arrangøren efter hjemkomsten. Men husk, at det er en forudsætning, at du har klaget under rejsen.