Betingelser for arrangørerHer finder du vores betingelserne for Munonne rejsearrangører.
Disse har udviklet sig over tid og er især baseret på tidligere erfaringer. Opdateret januar 2024 Hvad kan du slå op hos Munonne (og ikke):
Da Munonne er en portal med retreats og rejser er forudsætningerne for at kunne bruge os som led i din markedsføring: - At du tilbyder et arrangement med minimum 1 overnatning - At det er sammenhængende datoer (fx en weekend eller en uge) - At dit event tilbyder indhold med fokus på velvære i enten krop, sind eller ånd Dvs. vi annoncerer ikke for kurser, foredrag og eller workshops, hvor du KUN sælger fx kursus og frokost. Ej heller hvis det er over flere dage. Vi ønsker at kunne præsentere et sortiment på vores portal, hvor den deltagene nemt og ubesværet kan booke det hele via dig og/eller en teknisk arrangører du samarbejder med. Vi annoncerer gerne rejser og retreats med betaling til en mere ud over dig selv. Fx til dig og en anden udbyder (fx hotel/retreatsted og/eller teknisk arrangør). Rejse- og kontakt oplysninger: Du står selv til ansvar for, at de oplysninger du har givet er korrekte. Ændrer du dit telefon nr. eller din mail-adresse, så husk at meddele dette til os, således at du altid er at til komme i kontakt med og ikke går glip af tilmeldinger eller beskeder via munonne.dk. Vi lægger ikke din e-mail adresse op på sitet, da det kan generere irriterende spam i din mailboks. Vi opsætter i stedet en kontaktformular, som folk kan bruge til at skrive til dig. Tekst og Billedmateriale: Tekst: Lav en original tekst med dine ord. Det er godt at finde inspiration hos Munonne andre udbydere, men pas på med ikke at kopiere andres tekst også fra andre steder på nettet, danske såvel som udenlandske sider. Google er intelligent nok til at genkende og sammenligne tekst uanset sprog. Chat-gpt, er det godt værktøj til at omskrive din tekst med. Det er ikke en del af vores service, at læse korrektur og tjekke dine priser igennem. Derfor bedes du selv have tjekket dit materiale godt igennem inden du sender det til os. Få evt. gerne en til at tjekke dit materiale efter, hvis du selv har fået stirret dig blind på det. Det hænder at vi opdager vi fejl ved tilfælde, som vi retter (hvis stavefejl) eller gør dig opmærksom hvis noget er uforståeligt. Når du udfylder vores fil til oprettelse af rejser/retreats så følg den slavisk og gerne så uddybende som muligt, således vi ikke skal efterspørge manglende information. Tænk over, at hvad der kan være logisk for dig måske at undlade, fordi det er da logisk og siger sig selv, så er det måske ikke det, for den der sidder i den anden ende. Jo mere uddybende du er, jo større chance er der for at folk tilmelder sig dine events, da de vil føle sig mere trygge. Vi har mange års erfaring i hvad folk har brug for at vide for at kunne tage beslutningen og tilmelde sig et retreat. Så stol på, at når vi beder om relativt mange informationer, så er det ment i allerbedste mening, for at hjælpe dig med fylde dine events op med deltagere. Krav til billedmateriale: Du må ikke bruge billedmateriale der er copyright på, med mindre du har fået skriftlig tilladelse fra fotografen eller evt. hotel m.m. Evt. afgift eller bøde for brug af materiale, som ikke overholder immaterielle rettigheder, vil blive viderefaktureret inkl. gebyr for bøvlet. Bruges materiale fra retreatsted eller hotel, så bed gerne om tilladelse, da det er god skik. Også selvom at 99 ud 100 altid siger ja til at man bruger deres billede materiale, da det jo også er markedsføring af deres sted. Størrelse på billeder:
Vi godtager ikke collager eller billeder med tekst på eller billeder der er mindre end 800x600 px. Kan du ikke finde ud af at lave billederne i rette størrelse, så fortvivl ikke. Vi hjælper gerne mod gebyr. Tidshorisont: Når du sender materiale til os, som skal på vores portal, skal du forvente mellem 7-14 dage til at vi påbegynder arbejdet med at lægge det online. Ønsker du at dit materiale skal være online hurtigere end 7 dage, tager vi et hastegebyr. Af erfaring kan godt og gennemarbejdet dit materiale blive offentliggjort relativt hurtigt. Vi sætter MEGET STOR pris på at du ikke har alt for mange rettelser til de links vi sender til godkendelse, så vi kan bruges vores få resurser effektivt. Vi bruger hellere tid på at få kunder til dine retreats end at vi skal bruge tid på korrespondance frem og tilbage. Vi håber på din forståelse. Godkendelse af vores arbejde: Når vi ud fra det materiale du har sendt os har lagt materialet på vores portal, er det er dit ansvar at teksten hos Munonne er korrekt. Både du og vi kan komme til at lave fejl. Vi kan komme til at klippe noget ind vi ikke skulle, eller glemme at sætte noget ind. Du vil få links til alt inden noget bliver offentliggjort, således du kan tjekke alt igennem inden det offentliggøres. Er der fejl og mangler, så retter vi det til. Godkendte links er ikke noget vi rører igen m.m. du beder os om at rette noget. Så tjek ALT godt igennem! Munonne kan ikke holdes ansvarlig for evt. fejl og mangler på dine sider. Vi sætter stor pris på at når du giver os dit Go', at du en sidste gang har tjekket alt igennem og ikke bare skimmer teksten. Få igen evt. en ven, partner eller kollega til at se på linksne, da man nemt kan stirre sig blind på tekst man har siddet med længe. Du ved hvad der skal stå, og så er det det du ser. Når vi har offentliggjort dit materiale og evt. din profil (hvis den ikke allerede er online), er det dit ansvar at tjekke, at din rejse/retreat bliver vist alle de steder som du har betalt for. Det kan ske at noget smutter for os pga. tekniske eller personlige fejl. Det sker heldigvis meget sjældent, men det sker. Opdager du først flere måneder senere at vi har glemt en kategori, gives der kun kompensation i særtilfælde, som vil ske i form af ekstra annoncering. Penge gives ikke retur ej heller gives der rabat på fremtidige retreats. Ændringer og rettelser er altid velkomne og du må selvfølgelig i processen, hvor vi er i gang med at oprette en rejse, komme med alle de rettelser du vil. Men sørg for at de minimale ved at sende os et godt og gennemtænkt materiale. Når du har godkendt materialet lægges det online og herefter rører vi det ikke. Så hvis du en dag opdager fejl, så har den fejl været der siden du godkendte den. Ændringer til offentliggjorte sider: Det kan jo ske at der sker ændringer i dine betingelser eller andet væsentligt på din rejser/retreats efter de er offentliggjort. Husk det er dit ansvar at informere os, da vi ikke holder ikke øje med dine nyhedsbreve, din Facebookside m.m. for at se hvad du har ændret eller har af tilbud. Det er vigtigt for os, for at fremstå som en seriøs portal, at vores sider altid er opdaterede med korrekte oplysninger. Derfor skal vi helst fange evt. fejl inden rejsen lægges ud, for når først rejser er offentliggjort og delt mange steder på sociale medier og nyhedsbrev, kan det være omfattende at skulle rette fejl til - fx hvis du rykker datoen for turen eller du har rettelser til teksten på dine teasere. Vi tager ikke noget for smårettelser, men vi forbeholder os ret til at opkræve et administrationsgebyr pr. rettelse, hvis du har omfattende rettelser efter din rejse/retreat er lagt ud. Hvis du flytter dit arrangement mere end 30 dage, betragtes det som et genopslag. Det er dit ansvar at tjekke op på rettelser vi foretager på dine vejene. Tjek os efter, at de bliver udført korrekt, således at der ikke er fejl og mangler i din annonce. Munonne ikke holdes ansvarlig for evt. fejl og mangler på dine sider. Genopslag Har du en rejse eller et retreat du ønsker at få slået op igen, så skriv til os og vi sender dig teksten fra dit seneste opslag på hjemmesiden. Den er lige til at rette til i og det letter både dit og vores arbejde. Ret helst ikke til i den oprindelig fil du sendte til os for oprettelse af nye rejser/retreats. Antal pladser - OBS, her er det vigtigt at du melder tilbage løbende!! Du skal løbende holde os informeret om hvor mange ledige pladser du har, så vi kan angive på din rejse/dit retreat, hvor mange pladser der er tilbage. Du gør måske nok som så mange andre og sælger dine events andre steder end hos os og vi kan ikke vide om de tilmeldinger du får gennem os, bliver endelig booket ved at du modtaget fx depositum. Har forståelse for at man som selvstændig har mange gøremål og lange to-do-lister. Derfor er du velkommen til "bare" at sende en mail og skrive i emnet "Bornholm - juli - 2 pladser". Sæt evt. en notifikation i din kalender om, at du hver måned lige sender os en mail. Modtager også gerne besked om at der er status quo. Meld minimum tilbage: - En måned før seneste tilmeldingsfrist - Når du har ca. 1/4 pladser tilbage, så skifter vi til gul status - Når du har udsolgt eller aflyser, sætter vi rød status på Dit opslag vil så blive opdateret med flg. statusser: Åben for booking Få pladser tilbage Lukket for booking Det er SUPER VIGTIGT at du giver besked, især når din rejse er udsolgt. På den måde undgår vi at måtte skuffe kunderne, der tilmelder sig og så bagefter får at vide, at der desværre er udsolgt! Det er ikke sjovt for den, som måske har skulle bede fri fra arbejde og få børnepasning m.m. for så at finde ud af turen som stod som åben for booking viste sig at være udsolgt. Når deadline er ved at nærme sig for tilmelding, så send os lige en reminder, så lægger vi gerne din rejse på Facebook og skriver, at nu er det ved at være sidste chance for at komme med. Dette er en helt gratis service! Fordelene ved at holde os opdateret:
Venteliste Skulle du få udsolgt er det muligt at få ændret din tilmeldingsformular til en venteliste. Det kan være rart at have nogle at trække på, hvis du senere skulle få afbud. Dette er også en god service at tilbyde dine kunder, hvis nu de må melde afbud, at de så kan få alle deres penge retur, hvis såfremt du har nogen på ventelisten, som kan overtage deres plads. Når der er 5 på ventelisten, tillader vi os at lukke ventelisten ned! Vi sætter ikke per automatik venteliste til, så hvis du ønsker en så skal du gøre os opmærksom på det, når du melder udsolgt. Melder du udsolgt uden ønske om venteliste, fjerne vi "tilmeld nu" knapperne og bookingformularen fra dit retreat. Nyhedsbreve Dit retreat / din rejse kommer altid i vores nyhedsbrev (m.m. du skal have vores discount-pakke), så snart det er muligt og gerne i først kommende nyhedsbrev. M.m. du specifikt har bedt om, at du ikke vil i nyhedsbrevet før en bestemt måned. Vi anbefaler dog altid at man kommer med hurtigst muligt, da rejser og retreats ikke er impulskøb. Det er godt at så frøene tidligt, så de får mulighed for at spire hos interesserede. Det er nogen gange lidt et puslespil at få brikkerne til at gå op, for der er meget at tage hensyn til. Derfor har vi nogen prioriteringer, som du bør være bekendt med. Så vi ikke senere har nogen misforståelser / diskussioner om din placering i vores breve. Vi prioritere opslag som følger: Deluxe kommer altid højst oppe efterfulgt at dem kommer Basis+ og til sidst kommer Basis-pakke opslagene. Alle der køber basis-pakken, får fortløbende placering - først offentliggjort - første placering efter Basis+ og så fremdeles. Arrangører med mange forskellige opslag, må forvente at vi deler deres opslag ud over flere breve. Vi prioriterer selvfølgelig i et sådan tilfælde retreats og rejser med nærmeste dato til afholdelse først. Bliver vi nød til at have flere af disse forholdsvis ens opslag med i ét nyhedsbrev, hvilket sker, forbeholder vi os ret til at omprioritere rækkefølgen ift. ovenstående, så vi ikke har to ens i træk. I perioder hvor der er flaskehals, ser vi os nødsaget til at lave yderligere prioriteringer ud over ovenstående og her vil vi prioritere deadlines på tilbud og kortest dato til afholdelse først. Så er der god tid til dit retreat afholdes, vil det ikke komme ud i først kommende brev. Der kan måske være op til et eller 2 nyhedsbreve, før i har mulighed for at vise din rejse / dit retreat. Måske er det en dag dig, der har et event med kort tid til afholdelse, så vil du helt sikkert sætte pris på at vi prioritere at få dig med ASAP, så du kan nå at få bookinger. Det er sådan vi fylder brevene op. Vil du højere op, kan du tilkøbe top3 visning, såfremt vi har en ledig plads. Vi laver IKKE prioriteringer ved at kigge tilbage i gamle nyhedsbreve og tjekke op på hvilke placeringer du tidligere har haft. Udsendelserne: Vi holder os til at have maks. 14 annoncer i hvert nyhedsbrev, for at undgå at de bliver for lange. Vi udsender ca. 1 gang om måneden, dog 2-3 i travle perioder, som især er efteråret. Deadlines: Vi vil bestræbe os på at lægge en besked i vores Facebook-gruppe, med ca. 14 dages varsel, når vi kender datoen for næste udsendelse. Således kan du nå at planlægge, hvis du skal have noget med. Vi kan godt i særtilfælde tilbage holde et nyhedsbrev 1-2 dage, hvis du er i en presset situation. Vi ser dog helst at vi med vores advarsler, at vi ikke har hasteopgaver op til udsendelse, som giver forsinkelser for andre arrangører venter på at deres materiale skal ud. Annoncering på vores SoMe-platforme Dit retreat/din rejse vil blive annonceret på vores sociale medieplatforme, så snart det er muligt, medmindre du specifikt har anmodet om en bestemt periode eller dato. Vi anbefaler altid, at opslagene bliver publiceret så tidligt som muligt, da rejser og retreats ofte kræver overvejelse og planlægning fra deltagerne. At være synlig tidligt giver potentielle kunder mulighed for at opdage dit tilbud og overveje det i god tid. Placering og prioritering
I travle perioder, hvor mange opslag skal publiceres, kan vi være nødt til at lave yderligere prioriteringer. Her prioriteres følgende:
Hvis din afholdelsesdato ligger længere ude i fremtiden, kan det betyde, at dit opslag bliver publiceret senere i forhold til mere presserende events. Selve pakkerne:
Vigtigt: Vi forbeholder os retten til at tilpasse indholdet og tidspunktet for opslagene, så de passer bedst muligt ind i vores samlede strategi og sikrer maksimal synlighed for alle arrangører. Dette betyder også, at vi ikke garanterer specifikke placeringer eller tidspunkter for opslag. Afbudsrejser/Last minute rejser: Har du ikke fået solgt alle dine pladser eller har du fået et afbud? Så kan du helt gratis få dem med på vores ”Last minute/afbudsrejser”. Du skal dog som minimum give 10% eller 400,00 kr. i rabat ift. den tidligere annoncerede pris, for at komme med på listen. Kan det nås kommer du med i næste nyhedsbrev uden beregning og vi laver også gerne et gratis opslag på SoMe med dit tilbud. Aflysning af arrangement: Munonne kan ikke holdes ansvarlig for evt. udeblevne bookinger, hvis dette er årsagen til at du må aflyse. Vi kan heller ikke holdes ansvarlig for dine underleverandørers konkurser, din eller pårørendes sygdom, at du har været for sent ude eller andet der gør at du må aflyse. Vi går ud fra at du har lavet en risikovurdering af alle forhold og at du ud fra den vurdering, beslutter dig for at investere penge i annoncering. I det øjeblik du godkender en annonce og den går live på Munonne, er der ikke længere nogen fortrydelsesret ift. kompensation. Dvs. du kan ikke få returneret dine penge eller få rabat på fremtidige opslag. Munonne er som en avis, når først annoncen er trykt, er fortrydelsesretten bortfaldet. Du kan aflyse/fortryde dit opslag uden beregning, så længe vi ikke er påbegyndt arbejdet med at sætte din tur op. Har vi fået sat det hele op, men er den endnu ikke er blevet offentliggjort, betales gebyr på 500,00 kr. Husk at meddele os så snart du aflyser, så vi ikke skuffer evt. interesserede. Arrangementer der aflyses tages af igen og skjules i tilfælde af at du ønsker at slå et lignende event op igen. Kontakt med kunderne: Vi har som udgangspunkt ikke nogen kontakt med dine kunder overhovedet, med mindre at kunden kontakter os direkte. Vi vil henvise til at de skal tage fat i dig, da al korrespondance vil og skal foregå mellem dig og dem. Tilmeldinger udenom bookingformularen: Du kan fra tid til anden blive kontaktet af potentielle kunder, som har spørgsmål inden de tilmelder sig. Det kan ske både via din kontaktformular eller på telefonen. Hvis de bliver afklaret og gerne vil booke, og kunden har kontaktet dig fordi dit har set dit opslag på Munonne, så bed dem om at bekræfte deres tilmelding ved at tilmelde sig endeligt på din rejse hos os. Eller hjælp dem og udfyld selv formularen på din side. Så for de også en bekræftelse fra os. Det koster dig ikke noget, men hjælper os med at holde statistik over, hvor mange som reelt tilmelder sig gennem Munonne. Bookingbekræftelse til kunderne - 48 timers frist: Vi angiver på sitet at kunden får en bekræftelse på mail indenfor 48 timer fra tilmeldingstidspunktet. Dette bør du venligst overholde, så kunden ved om de er købt eller solgt og så de ved om de kan gå i gang med at booke evt. flybillet og hotel og overfører penge til dig. Vi anbefaler at du udformer en standardmail, som du kan sende som bekræftelse. Det vil virke professionelt. Har du perioder hvor du holder ferie eller andet, så sig det til os. Så kan vi angive på din profil at du holder ferie. Kundeoplysninger: Munonne gemmer oplysninger på kunder, som tilmelder sig dine rejser. Så mister du af en eller anden årsag tilmeldinger, så kan du få en backup fra os. Vi sletter dog alle kundens oplysninger ca. 3 mdr. efter endt rejse, m.m. de har tilmeldt sig vores nyhedsbrev, da vi skal bruge dokumentationen. Gavekort: Vi tilbyder kunder at købe gavekort til Munonne. Så du kan være en af dem som kunderne vælger at indløse sit kort hos. De er instrueret i at angive deres gavekort nr. og værdi, når de tilmelder sig. Så ser du dette i en af dine tilmeldinger, så tag fat i os. Vi tjekker efter om nr. og værdi stemmer og herefter udsteder du en faktura til os på gavekortets beløb. Gavekortene er solgt uden moms, da langt de fleste rejser og retreats er momsfrie for kunderne. Så din faktura skal ligeledes være uden moms hvis muligt. Er gavekort på lidt, faktureres restbeløbet til den tilmeldte. Fjernelse af rejse/profil: Din rejse fjernes fra Munonne.dk ca. en uge efter at rejsen er afholdt. Har du ikke flere aktive rejser bliver din profil inaktiv og vil blive fjernet fra oversigten over arrangører. Således klikker folk ikke forgæves ind på profiler der ikke har nogen rejser... for mange forgæves klik rundt kan være en irritation. Vi gemmer dine rejser og profil, så når du kommer tilbage og vil have nye rejser med, bliver din profil aktiveret igen. Skriv gerne til os, så sender vi dig en wordfil med din gamle rejse, som du nemt kan rette til i, med evt. nye datoer og andre rettelser. Rejser og retreat sider, der ikke har været brugt i to år slettes, m.m. du giver besked om at vi skal beholde dem til senere. Så kommer du med en rejse som du har haft med for mere end to år siden, skal du forvente et betale for en ny oprettelse af både profil og rejse m.m. Arrangør Nyhedsmail Du tilmeldes automatisk vores nyhedsbrev for arrangører samt nyhedsbrevet som vores kunder får. Vi anbefaler at du IKKE framelder dig nogen af delene, så længe du er arrangører hos os. Du tilmeldes først idet, at du der er gået all ind og er blevet en del af Munonne-familien ved at være oprettet og have aktive rejser og retreats på vores portal. Især det vi sender ud til vores arrangører, er et krav for dig at modtage, da det kan indeholde vigtig information, som du måske skal respondere på. Det kan være vi oplever tekniske fejl, prisændringer, opdatering om Rejsegarantifondens regler og nyheder om nye tiltag og gode tilbud. Det er dit ansvar at holde dig opdateret. Siger ikke du behøver læse ALT der står deri, men åben dem, skim dem og tjek om der er noget vigtigt du bør læse. Vi har også en lukket Facebook-side for Munonne-arrangører, som du får en invitation til, hvorpå vi også nu og da har noget der haster, som ikke nødvendigvis deles i nyhedsbrevet. Når du har udfyldt din forhåndstilmelding til at blive arrangør hos os, men ikke ender med at blive oprettet her og nu, tilføjes du vores interesseliste. Herfra er du dog velkommen til at framelde dig, hvis du ikke længere ønsker dem. Du bliver slettes herfra hvis du kommer ombord som arrangør og tilføje det førnævnte brev for aktive arrangører. Rejsegarantifonden og pakkerejselovgivningen: Vi rådgiver gerne så godt vi kan, men vi kan ikke holdes ansvarlige for om sammensætningen af din rejse/dit retreat overholder gældende pakkerejselov. Inden du tilmelder dig som arrangør bør du have læst siden 'Rejsegarantifonden', uanset om du holder retreat i Danmark eller har en rejse til Guatemala, så du i det mindste har kenskab til hvilke muligheder du har for at sikre at dit arrangement dækker konkurs. De er meget søde hos Fonden og de vejleder dig gerne om din rejse. Evaluering Vi forbeholder os ret til at sende en evalueringsmail til de tilmeldte via vores portal, når din rejse er afsluttet. Dette gøres udelukkende for at sikre, at de rejsende får gode oplevelser med sig hjem. Viser det sig at du overvejende får dårlige resultater og klager, tager vi allerførst en dialog med dig for at udrede evt. misforståelser. Vi vil også forbeholde os ret til at kontakte evt. forurettede kunde. Vi forbeholder os ret at slette din profil og tilhørende opslag du har med på Munonne. Der vil ikke være nogen form for refusion af dine af de penge på har brugt på annoncering. Reklamation/klager: Munonne fratager sig ethvert ansvar i forbindelse med dine rejser og retreats. Evt. klager videresendes til dig. Munonne er en annonceportal i stil med en avis og kan på ingen måde holdes ansvarlig for fejl el. mangler ifbm. rejsens afholdelse. Vi anbefaler at, du medsender dine egne betingelser, når du bekræfter tilmeldingerne. Betalingsbetingelser: Når alt materiale er klar til at blive offentliggjort, sendes faktura der skal betales indenfor 3 dage. Ved nye kunderelationer forbeholder vi os ret til at vente med at annoncere dit event på fx SoMe eller i nyhedsbrev m.m. til vi har modtaget betaling. Der kan betales med kort eller via bankoverførsel. Vi forbeholder os ret til at kræve forudbetaling, hvis betalingsfrister ikke overholdes. GDPR: Se nærmere her! Ændringer i betingelserne: Vi forbeholder os ret til, til en hver tid at opdatere og rette disse betingelser. Når og hvis der rettes, får du dem tilsendt pr. mail. |
SE OGSÅ DISSE ARRANGØRSIDER: